Mærker du også kampen om de bedste kandidater?

I en tid hvor det danske arbejdsmarked fortsat er præget af rekordlav ledighed, er det uundgåeligt at skulle revurdere sin rekrutteringsproces hvis man fortsat vil være med i kampen om de bedste kandidater.

Den traditionelle proces

Den tidligere almindelige rekrutteringsproces tog typisk 3-4 måneder fra opgavestart til ansættelse af en ny medarbejder. De mange fysiske møder imellem rekrutteringsbureau, kunde og kandidater gjorde, at hele processen trak ud og at man ofte var i venteposition. Derudover, har hele søgningsprocessen ligeledes ændret sig, hvor man før typisk ville opslå en stilling på forskellige medier og derefter ville modtage 10-100 ansøgninger, som skulle screenes.

En sådan proces er der ikke tid til at vente på længere, da behovet for en ny medarbejder opstår lynhurtigt. Det kan være på baggrund af en uforudset opsigelse eller at en medarbejder går ned med stress efter længere tids stort arbejdspres, måske fordi det er vanskeligt at få godkendt et ekstra headcount.

Det post-pandemiske marked

Det danske samfund var allerede før pandemien i høj grad digitaliseret, men corona-situationen har givet os yderligere et skub i den digitale retning. Skype, Teams og Zoom er således blevet en stor del af vores daglige kommunikation. Denne tendens ses også i rekrutteringsbranchen hvor online møder vinder ind og derfor sparer både kunder, agenter og kandidater for en masse tid. Dertil kan også tilføjes, at mange HR-afdelinger er blevet så specialiserede og professionelle at flere led i rekrutteringsprocessen ofte kan optimeres. De ved hvad de vil have og kan, ved samtalerne, lynhurtigt spotte om kandidaten passer ind i deres virksomhed.

Men den post-pandemiske effekt kan ikke stå alene. Vi skal også tage de nye generationer seriøst og sikre, at vi kan håndtere deres efterspørgsel – læs mere om det her

Rekruttering med Obtain Sourcing i 2023

Hos Obtain Sourcing har vi lavet en speedproces som gør at du, inden for få uger, kan ansætte eller skrive kontrakt med din nye medarbejder. En lang rekrutteringsproces er nemlig ikke nødvendigvis lige med kvalitet. For den digitalt indfødte generation er det tiden, som er afgørende. Vi har vænnet os til, at tingene går stærkt og lever ud fra den overbevisning at venter man, bliver man ikke en del af succesen. Vi har derfor tilpasset os det marked vi arbejder i og har fundet en vej til at løse rekrutteringer hurtigere og bedre, uden at springe led over i processen.

Vi ved, at når behovet for en medarbejder opstår, kan det kun gå for langsomt med at få en ny på plads. Vi har derfor komprimeret og optimeret processen – vi kalder det speed rekruttering. Vi er proaktive og kvalificerer med det samme kandidater ved første kontakt.

Ved meget specialiserede stillinger som kan være mere komplekse at lukke hurtigt, har vi også mulighed for at tilbyde en midlertidig freelancer så du kan lukke dit hul på få dage og derved ikke taber omsætning.

Vil du høre mere om, hvordan vores proces kan skære 2-3 måneder af det traditionelle rekrutteringsforløb? 

Kontakt os og hør om dine muligheder.

Kontakt os

Har du nogle spørgsmål vedr. freelancere eller rekruttering, så tag endelig kontakt til os. Udfyld formularen her eller ring til os på tlf. +45 22 28 48 18

Udfyld kontaktformularen og vi kontakter dig hurtigst muligt

Se andre blogindlæg

Ledige profiler

Opdateret 24. januar 2024 Mangler din virksomhed specialister inden for IT, finance eller engineering?   Hver uge sætter vi fokus...

Læs mere

Rekruttering i udvikling

Tidligere har vi skrevet om det post-pandemiske marked – men det kan ikke stå alene!  Vi kommer ikke uden om,...

Læs mere

Freelance is Future

I USA har freelancere længe repræsenteret en stor del af arbejdsstyrken. Det estimeres at der lige nu er knap 58...

Læs mere